تک برگ پاییزی

تک برگ پاییزی

تک برگ پاییزی
تک برگ پاییزی

تک برگ پاییزی

تک برگ پاییزی

تنفر

تعصبات نژادی ، مذهبی ، قومیتی و ناسیونالیسم هیچ کاری نمی کنند!

به جز اینکه یاد می دهند تا از مردمی که هیچوقت ملاقات نکرده اید متنفر باشید.

از : داگ استلهوب

دفن

خواستند ما را دفن کنند.

غافل از این که ما بذر بودیم ...!

از : ارنستو چگوارا

رابطه مجازی

رابطه ی مجازی،
مثل آب یخ تو گرمای تابستونه
ولی پشت شیشه که دستت بهش نرسه .

اخلاق

ملاک‌تون واسه ازدواج خوشگلی نباشه، اخلاق مهمتره.

یه وام ورمیداری سر و صورتش رو میکوبی دوباره میسازی،

ولی اخلاق گُه با هیچ عملی درست شدنی نیس. 

چند سخن

" خاموش بودن‌‍‍‍‌‌‍" نصف حکمت است.

تعقیب نکردن " دیگران " ، نصف آرامش است.

مداخله نکردن در " کار دیگران " ، نصف ادب است.

من از دنیا فقط اینو دریافتم که :

اونیکه " قویتر بود ، کمتر زور میگفت .....

اونیکه راحتر میگفت " اشتباه کردم " اعتماد به نفسش بالاتر بود ....

اونیکه " صداش " آرومتر بود ، حرفاش بانفوذتر بود ....

اونیکه خودشو واقعأ " دوست داشت " ، بقیه رو واقعی تر دوست داشت ....

اونیکه بیشتر " طنز " میگفت ،به زندگی جدی تر نگاه میکرد ....

اونیکه به " تفاوت " بین انسانها واقف بود،بیشتر نقاط مشترک رو باهاشون پیدا میکرد.

دخالت

یه سری آدمها هم انقد توی زندگی هامون دخالت میکنن،

که باید بهشون بگیم،

من معذرت میخوام که تو دخالتاتون زندگی میکنم .

دل

آدم‌ها قند را می‌شکنند تا از طعمش استفاده کنند،

رکورد را می‌شکنند تابه افتخار برسند،

هیزم را می‌شکنند تا به گرمای آتش برسند،

غرور را می‌شکنند به‌ افتادگی برسند،

سکوت را می‌شکنند به‌آوازی برسند !!

آدم‌ها برای تمام شکستن‌ها دلایل خوبی دارند،

امــا من هنوز نفهمیدم،

که چرا آدم‌ها دل‌ را می‌شکنند ؟!

ناموس

رضا شاه به اتفاق هیئت همراه به ترکیه مسافرت میکنه که تنها مسافرت خارجی رضا شاه بود.

وقتی آخر شب بعد از صرف شام و شب نشینی رضا شاه به اتاقش

میره میبینه یه دختر جوان و زیبای ترک تو اتاقش منتظرشه،

با عصبانیت یه نفرو صدا میزنه و میگه این خانم اینجا چیکار میکنه؟

اون شخص میگه آتاتورک گفتن این خانوم پیشتون باشه که تا صبح شما تنها نباشین،

رضا شاه از اون خانوم میخواد اتاقو ترک کنه.

وقتی همراهان رضا شاه پرسیدن چرا دختر به این زیباییرو فرستادین رفت؟

رضا شاه در جواب برگشت و گفت :

من امشب رو تا صبح با این دختر می خوابیدم فردا که آتاتورک به ایران اومد من کی رو بفرستم پیشش؟